#PnPCBC vs #CBC Propaganda Challenge: #Harper vs #cdnpoli vs #Ukraine vs #Russia vs #NATO

This is a follow up summary with video to our most recent article from earlier this morning titled “@CBCNews Propaganda Challenge 2: #Harper vs #cdnpoli vs #Ukraine vs #Russia vs #NATO vs #CBC” combined with the 9th updated version of yesterdays article published via the CBC News website.

We’re really not sure what to make of this strange sequence of “reporting” via the CBC News Network. While it may be a simple case of coincidence, based upon our research, documentation and archiving, it seems more likely and highly plausible that this was an intentional method of subversive media manipulation, deception and censorship. If true, this is far more troubling propaganda campaign than we could have imagined. It is becoming more and more obvious that “We the People” of Canada and the West are being forced upon a war-footing unlike any other.

For this summary we’ll try to keep it somewhat short and stick to the basic info that is available at this time. Please refer to our previous summaries for more details if you are so inclined. Keep in mind that we are also following along with another troubling and coordinated propaganda campaign that is being waged against us as we type this.

Please allow us to review the 9th version of yesterdays propaganda campaign mentioned above. for this we will include 3 snapshots, from before, during and after the live airing of yesterday (28 August 2014) evenings Power & Politics program. Below that we will provide 2 (two) clips from yesterday evenings Power & Politics broadcast.

Article Snapshots

Version 9 is the most strikingly different version and the timing is really suspicious. It is also a very stripped down version of the “article” of the day. We must consider why it was “updated” at 5:01pm ET, which coincided with the start of the “live” broadcast of Power & Politics, and then was updated again at 5:55pm ET, just prior to Power & Politics ending. Here is the text of the title, authors and last updated timestamps along with the share and comment counts and the “url wording” and links. Below that you may take a peek for yourselves at the snapshots. It is also noteworthy that the “article” was updated several times after version 10 (see this summary for more details)

Version 8 – Before

UPDATED Ukraine crisis: UN Security Council members express outrage as Russian tanks roll in
20,000 Russian troops remain in Russia, near Ukraine border
The Associated Press
Posted: Aug 28, 2014 5:31 AM ET | Last Updated: Aug 28, 2014 4:27 PM ET
494 shares
2069 Comments

http://www.cbc.ca/news/world/ukraine-crisis-un-security-council-members-express-outrage-as-russian-tanks-roll-in-1.2749066

Version 9 – During

UPDATED Ukraine crisis: Obama rules out military action
NATO produces satellite imagery of Russia’s operations inside Ukraine
The Associated Press
Posted: Aug 28, 2014 5:31 AM ET | Last Updated: Aug 28, 2014 5:01 PM ET
508 shares
2133 Comments
http://www.cbc.ca/news/world/ukraine-crisis-obama-rules-out-military-action-1.2749066

Version 10 – After

UPDATED Ukraine crisis: Obama rules out military action
NATO produces satellite imagery of Russia’s operations inside Ukraine
The Associated Press
Posted: Aug 28, 2014 5:31 AM ET | Last Updated: Aug 28, 2014 5:55 PM ET
548 shares
2300 Comments
http://www.cbc.ca/news/world/ukraine-crisis-obama-rules-out-military-action-1.2749066


Video Clips

Below you will find 2 (two) clips from yesterday evenings broadcast of Power & Politics.

The first features Chris Hall interviewing both former U.S. Assistant Secretary of State David Kramer and the Atlantic Council’s Irena Chalupa as they discuss Russia’s incursion into Ukraine and their “take” on the impact of sanctions against Russia. Since the CBC Player is terrible and so many have issues viewing anything, we have uploaded the clips to our ytube for easy access and sharing regardless of your device, ISP, technologies, etc. in addition to providing the Closed Captioning [CC] options and so we could embed them here and others may elsewhere as well.

It is very noteworthy to understand that Irena Chalupa is/was an employee of Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL), which is directly linked to Radio Svaboda, the propaganda wing of Ukraine’s Svaboda/Svoboda Party, which is funded by the US Government and was the primary propaganda voice against the former Soviet Union and “communism” during the Cold War era. In other words, she is a paid propagandist, thus anything she says is written for her by special interests. (see the copypasta footnote below taken directly from Wikipedia this morning for info about RFE/RL and more info about Svaboda/Svoboda Party)

https://www.youtube.com/watch?v=Oq0VOxBt3M8

The second clip features Chris hall interviewing Ambassador Vadym Prystaiko of Ukraine regarding the ongoing crisis, from the Kiev Government’s perspective.

https://www.youtube.com/watch?v=k4zvPNqgLLo


Backgrounders

We did a summary article and video clip about the Svaboda/Svoboda Party back in March. You can view them below:

https://dumpharper.wordpress.com/2014/03/03/cdnpoli-meet-ukraines-svoboda-party-gpc-ndp-lpc-cpc/

If you would like to know how the Svaboda/Svoboda Party feels about freedom of the press, here is a short video clip and summary article:

https://dumpharper.wordpress.com/2014/03/19/oleksandr-aronets-svoboda-party-and-ukraines-freedom-of-the-press-18mar2014-cdnpoli/

https://www.youtube.com/watch?v=rFFpGXvT-yk

Radio Free Europe/Radio Liberty
From Wikipedia, the free encyclopedia

Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) is a broadcaster funded by the U.S. government that provides “news, information, and analysis” to countries in Eastern Europe, Central Asia, and the Middle East “where the free flow of information is either banned by government authorities or not fully developed”.[3] RFE/RL is supervised by the Broadcasting Board of Governors, a bi-partisan federal agency overseeing all U.S. international broadcasting services.[4]

RFE/RL was headquartered at Englischer Garten in Munich, Germany, from 1949 to 1995. In 1995, the headquarters were moved to Prague in the Czech Republic. European operations have been significantly reduced since the end of the Cold War. In addition to the headquarters, the service maintains 20 local bureaus in countries throughout their broadcast region, as well as a corporate office in Washington, D.C. RFE/RL broadcasts in 28 languages[5] to 21 countries[6] including Armenia, Russia, Iran, Afghanistan, Pakistan, and Iraq.[7]

Early history
Radio Free Europe

Radio Free Europe was created and grew in its early years through the efforts of the National Committee for a Free Europe (NCFE), a US anti-communist organization that was formed in New York City in 1949. The committee was composed of an “A list” of powerful U.S. citizens including former ambassador and first NCFE chairman Joseph Grew; Central Intelligence Agency (CIA) director Allen Dulles; Reader’s Digest owner Dewitt Wallace; former diplomat and the co-founder of Public Opinion Quarterly Dewitt Clinton Poole; and prominent New York investment banker Frank Altschul.[8]

Radio Free Europe received widespread public support from Eisenhower’s “Crusade for Freedom” campaign.[9] In 1950, over 16 million Americans signed Eisenhower’s ‘Freedom Scrolls’ on a publicity trip to over 20 U.S. cities and contributed $1,317,000 to the expansion of RFE.[10]

The NCFE’s anti-communist mission was to support the refugees and provide them with a useful outlet for their opinions and creativity while increasing exposure to the modern world.[11] The NCFE divided its program into three parts: exile relations, radio, and American contacts.[8] Although exile relations were initially its first priority, Radio Free Europe (RFE) became the NCFE’s greatest legacy.

The United States funded a long list of projects to counter the Communist appeal among intellectuals in Europe and the developing world.[12] RFE was developed out of a belief that the Cold War would eventually be fought by political rather than military means.[13] American policymakers such as George Kennan and John Foster Dulles acknowledged that the Cold War was essentially a war of ideas. The implementation of surrogate radio stations was a key part of the greater psychological war effort.[10]

RFE was modeled after Radio in the American Sector (RIAS) a U.S. government-sponsored radio service initially intended for Germans living in the American sector of Berlin (but more widely listened to in East Germany).[14] Staffed almost entirely by Germans with minimal U.S. supervision, the station provided free media to German listeners.

Newly constructed building of CIA Radio Free Europe/Radio Liberty in Prague-Hagibor.
Newly constructed building of CIA Radio Free Europe/Radio Liberty in Prague-Hagibor.

In January 1950 the NCFE obtained a transmitter base at Lampertheim, West Germany and on July 4 of the same year RFE completed its first broadcast aimed at Czechoslovakia.[15] In late 1950, RFE began to assemble a full-fledged foreign broadcast staff, becoming more than a “mouthpiece for exiles”.[16] Teams of journalists were hired for each language service and an elaborate system of intelligence gathering provided up-to-date broadcast material. Most of this material came from a network of well-connected emigres and interviews with travelers and defectors. RFE did not use paid agents inside the Iron Curtain and based its bureaus in regions popular with exiles.[17] RFE also extensively monitored Communist bloc publications and radio services, creating an impressive body of information that would later serve as a resource for organizations across the world.[18]

In addition to its regular broadcasts, RFE spread anti-communist propaganda through a series of balloon operations codenamed Prospero, Veto, Focus, and Spotlight. “Using Balloons To Breach The Iron Curtain”, RFE/RL Off-Mic Blog From October 1951 to November 1956, the skies of Central Europe were filled with more than 350,000 balloons carrying over 300,000,000 leaflets, posters, books, and other printed matter.[10] The nature of the leaflets varied, and included messages of support and encouragement to citizens suffering under communist oppression, satirical criticisms of communist regimes and leaders, information about dissident movements and human rights campaigns, and messages expressing the solidarity of the American people with the residents of Eastern European nations. The project served as a publicity tool to solidify RFE’s reputation as an anti-communist broadcaster.[19]

Radio Liberty

Whereas Radio Free Europe targeted satellite countries, Radio Liberty targeted the Soviet Union.[20] Radio Liberty was formed by American Committee for the Liberation of the Peoples of Russia (Amcomlib) in 1951.[21] Originally named Radio Liberation, the station was renamed in 1959 after a policy statement emphasizing ‘liberalization’ rather than “liberation”.[22]

Radio Liberty began broadcasting from Lampertheim on March 1, 1953, gaining a substantial audience when it covered the death of Joseph Stalin four days later. In order to better service a greater geographic area, RFE supplemented its shortwave transmissions from Lampertheim with broadcasts from a transmitter base at Glória in 1951.[23] It also had a base at Oberwiesenfeld Airport on the outskirts of Munich,[24] employing several former Nazi agents who had been involved in the Ostministerium under Gerhard von Mende during World War II.[25] In 1955 Radio Liberty began airing programs to Russia’s eastern provinces from shortwave transmitters located on Taiwan,[26] while in 1959 Radio Liberty commenced broadcasts from a base at Platja de Pals, Spain.[27]

Radio Liberty expanded its audience by broadcasting programs in numerous non-Russian languages. By March, 1954 Radio Liberty was broadcasting six to seven hours daily in eleven languages.[28] By December 1954, Radio Liberty was broadcasting in 17 languages including Ukrainian, Belarusian, Kazakh, Kyrgyz, Tajik, Turkmen, Uzbek, Tatar-Bashkir, Armenian, Azeri, Georgian, and other languages of the Caucasus and Central Asia.[22]

Cold War years

Radio Free Europe

RFE played a critical role in Cold War era Eastern Europe. Unlike government censored programs, RFE publicized anti-Soviet protests and nationalist movements. Its audience increased substantially following the failed Berlin riots of 1953 and the highly publicized defection of Józef Światło.[29] Its Hungarian service’s coverage of Poland’s Poznań riots in 1956 arguably served as an inspiration for the Hungarian revolution.[30]

Radio Free Europe/Radio Liberty transmitter site, Biblis, Germany
Radio Free Europe/Radio Liberty transmitter site, Biblis, Germany

Hungary

RFE’s Hungarian service was accused of precipitating the 1956 Hungarian revolution by giving its Hungarian listeners false hope of Western military assistance.[31] However, later investigations of RFE’s involvement in the Hungarian revolution cleared the organization of these accusations, while also urging more caution in its broadcasts.[32] RFE’s Broadcast Analysis Division was established to ensure that broadcasts were accurate and professional while maintaining the journalists’ autonomy.[33]

Others argue, alternatively, that Radio Free Europe’s broadcasts may also have precipitated the Soviet crackdown on Hungary on November 3–4, 1956. Inflammatory broadcasts by émigrés may have caused Soviet leaders to doubt Hungarian leader Imre Nagy’s managerial skills, fear the power vacuum in Hungary, and conclude that a second military invasion was necessary. Moreover, the early balloon and leaflet operations initiated by the National Committee for Free Europe during Nagy’s first term as Hungarian prime minister (1953–1955)—namely “Operation Focus”—arguably antagonized Nagy and spawned a stern neutralism (later, hostility) toward him among U.S. diplomats and RFE broadcasters during the crisis.[34][35]
Romania

RFE was seen as a serious threat by Romanian president Nicolae Ceaușescu. From the mid-1970s to his overthrow and execution in December 1989, Ceaușescu waged a vengeful war against the RFE/RL under the program “Ether”. Ether operations include physical attacks on other Romanian journalists working for RFE/RL, including the controversial circumstances surrounding the deaths of three directors of RFE/RL’s Romanian Service.[36]

1981 RFE/RL Munich bombing

On February 21, 1981, RFE/RL’s headquarters in Munich was struck by a massive bomb, causing $2 million in damage. Several employees were injured, but there were no fatalities. Stasi files opened after 1989 indicated that the bombing was carried out by a group under the direction of Ilich Ramírez Sánchez (AKA Carlos the Jackal), and paid for by Nicolae Ceaușescu, president of Romania.[37]
Czechoslovakia

Communist governments also sent agents to infiltrate RFE’s headquarters. Although some remained on staff for extended periods of time, government authorities discouraged their agents from interfering with broadcast activity, fearing that this could arouse suspicions and detract from their original purpose of gathering information on the radios’ activities. From 1965 to 1971 an agent of the Służba Bezpieczeństwa (Communist Poland’s security service) successfully infiltrated the station with an operative, Captain Andrzej Czechowicz. According to former Voice of America Polish service director Ted Lipien, “Czechowicz is perhaps the most well known communist-era Polish spy who was still an active agent while working at RFE in the late 1960s. Technically, he was not a journalist. As a historian by training, he worked in the RFE’s media analysis service in Munich. After more than five years, Czechowicz returned to Poland in 1971 and participated in programs aimed at embarrassing Radio Free Europe and the United States government.”[38]

Other espionage incidents also included a failed attempt by a Czechoslovak Intelligence Service (StB) agent in 1959 to poison the salt shakers in the organization’s cafeteria.[39]

In late 1960, an upheaval in the Czechoslovak service led to a number of dramatic changes in the organization’s structure. RFE’s New York headquarters could no longer effectively manage their Munich subsidiary, and as a result major management responsibilities were transferred to Munich, making RFE a European-based organization.[40]

Broadcasts were often banned in Eastern Europe and Communist authorities used sophisticated jamming techniques in an attempt to prevent citizens from listening to them.[41] Polish Solidarity leader Lech Wałęsa and Russian reformer Grigory Yavlinsky would later recall secretly listening to the broadcasts despite the heavy jamming.[42]

Jamming

During the Cold War, Radio Liberty gained a reputation as one of the most reliable sources of international and internal news in the Soviet Union. Radio Liberty’s audience expanded significantly during the Cold War, despite Soviet attempts to compete with Western media.

After failed attempts to out-compete Western media, the Soviet government turned its efforts towards blocking reception of Western programs. To limit access to foreign broadcasts, the Central Committee decreed that factories should remove all components allowing short wave reception from USSR made radio receivers. However, consumers easily found out that the necessary spare parts were available on the black market while electronics engineers opposing the idea would gladly convert radios back to being able to receive short wave transmissions.[43] The most aggressive and extensive form of reception obstruction was radio jamming.

Jamming was controlled by the KGB, which in turn reported to the Central Committee. Jamming was an expensive and arduous procedure, and its efficacy is still debated. In 1958, the Central Committee mentioned that the sum spent on jamming was greater than the sum spent on domestic and international broadcasting combined.[44] The Central Committee has admitted that circumventing jamming was both possible and practised in the Soviet Union. Due to limited resources, authorities prioritized jamming based on the location, language, time, and theme of Western transmissions.[45] Highly political programs in Russian, broadcast at prime time to urban centers, were perceived as the most dangerous. Seen as less politically threatening, Western music such as jazz was often transmitted unjammed.[46] The intensity of jamming fluctuated over time. During and after the Cuban missile crisis in late 1962, jamming was intensified. The Cuban crisis, however, was followed by a five-year period when the jamming of most foreign broadcasters ceased, only to intensify again with the Prague Spring in 1968. It ceased again in 1973, when Kissinger became secretary of state. Jamming was completely and irreversibly stopped only after Gorbachev came to power by a decree to that effect on 29 September 1986.[47]

United States

During the Cold War RFE was often criticized in the United States as not being sufficiently anti-communist. Although its non-governmental status spared it from full scale McCarthyist investigations, several RFE journalists including the director of the Czech service, Ferdinand Peroutka, were accused of being soft on Communism.[48] Fulton Lewis a U.S. radio commentator and fervent anti-communist was one of RFE’s sharpest critics throughout the 1950s. His critical broadcasts inspired other journalists to investigate the inner workings of the organization including its connection to the CIA. Eventually it was exposed as a CIA-front organization in the 1960s, and funding responsibility shifted to Congress.[49]
Funding

RFE/RL received funds from the CIA until 1972.[50] The CIA’s relationship with the radio stations began to break down in 1967, when Ramparts magazine published an exposé claiming that the CIA was channeling funds to civilian organizations. Further investigation into the CIA’s funding activities revealed its connection to both RFE and RL, sparking significant media outrage[51]

In 1971 the radio stations came under public spotlight once again when prominent U.S. Senator Clifford Case introduced Senate Bill 18, which would have removed funding for RFE and RL from the CIA’s budget, appropriated $30 million to pay for fiscal year 1972 activities, and required the State Department to temporarily oversee the radio stations.[52] This was only a temporary solution, however, as the State Department was reluctant to take on such a significant long-term responsibility.

In May 1972 President Richard Nixon appointed a special commission to deliberate RFE/RL’s future.[53] The commission proposed that funding come from the United States Congress and that a new organization, the Board for International Broadcasting (BIB) would simultaneously link the stations and the federal government, and serve as an editorial buffer between them.[54]

Although both radio stations initially received most of their funding from the CIA, RFE maintained a strong sense of autonomy. Under Cord Meyer, the CIA officer in charge of overseeing broadcast services from 1954 to 1971, the CIA took a position of minimal government interference in radio affairs and programming.[55]

The CIA stopped funding Radio Free Europe and Radio Liberty in 1972.[52] In 1974 they came under the control of an organization called the Board for International Broadcasting (BIB). The BIB was designed to receive appropriations from Congress, give them to radio managements, and oversee the appropriation of funds.[56] In 1976, the two radios merged to form Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) and added the three Baltic language services to their repertoire.

The 1980s and the fall of communism

Funding for RFE/RL increased during the Reagan Administration. President Ronald Reagan, a fervent opponent of Communism, urged the stations to be more critical of the communist regimes. This presented a challenge to RFE/RL’s broadcast strategy, which had been very cautious since the controversy over its alleged role in the Hungarian Revolution.[57]

During the Mikhail Gorbachev era in the Soviet Union, the radios worked hand in hand with Glasnost and benefited significantly from the Soviet regime’s new openness. Gorbachev stopped the practice of jamming the radios’ broadcasts, and dissident politicians and officials could be freely interviewed by the radios for the first time without fearing persecution or imprisonment.[58] By 1990 Radio Liberty had become the most listened-to Western radio station broadcasting to the Soviet Union.[59]

Its coverage of the 1991 August coup enriched sparse domestic coverage of the event and drew in a wide audience from throughout the region.[60] The broadcasts allowed Gorbachev and Boris Yeltsin to stay in touch with the Russian people during this turbulent period. Boris Yeltsin later expressed his gratitude through a presidential decree allowing Radio Liberty to open a permanent bureau in Moscow.[61]

RFE/RL also played a significant role in the 1989 Velvet Revolution, which brought an end to the communist regime in Czechoslovakia. Following the November 17 demonstrations and brutal crackdown by Czechoslovak riot police, RFE/RL’s Czechoslovak service reported that a student, Martin Šmid, had been killed during the clashes. Although the report later turned out to be false – Šmid was alive and well – the story is credited by many sources with inspiring Czechoslovak citizens to join the subsequent (larger) demonstrations which eventually brought down the communist government.

Upon hearing about the story, RFE/RL did not run it immediately, but attempted to find a second corroborating source for the story, as per official RFE/RL policy. While a second source was never found, RFE/RL eventually decided to run the story of Šmid’s death after it was reported by several major news organizations, including Reuters, the Associated Press, and the Voice of America.[62]

In addition, Pavel Pechacek, the director of RFE/RL’s Czechoslovak service at the time, was mistakenly granted a visa to enter the country by the Czechoslovak authorities prior to the demonstrations. He reported live from the demonstrations in Wenceslas Square, and was virtually the only reporter covering the events fully and openly in the Czech language for a Czech audience.[63]

On January 31, 2004, RFE/RL launched broadcasts to the former Yugoslavia in Serbo-Croatian (Serbian-Croatian-Bosnian-Montenegrin). In the late 1990s RFE/RL launched broadcast to Kosovo in Albanian and to Macedonia in Macedonian. In 1995, RFE/RL moved its headquarters from Munich to Prague. The Clinton Administration reduced funding significantly and placed the radios under the United States Information Agency’s oversight.[55]

RFE/RL ended broadcasts to Hungary in 1993 and stopped broadcasts to Poland in 1997. Broadcast to the Czech Republic proceed for three more years under the agreement with Czech Radio. In 2004 RFE/RL stopped broadcasting to Estonia, Latvia, Slovakia, Croatia, Montenegro, Bulgaria, and Romania.

After the fall of communism

RFE/RL states that its mission is to serve as a surrogate free press in countries where a free press is banned by the government or not fully established. It maintains 20 local bureaus, but governments criticised often attempt to obstruct the radios’ activities through a range of tactics, including extensive jamming, shutting down local re-broadcasting affiliates, or finding legal excuses to close down offices.[64] In many of these countries, RFE/RL and similar broadcasters provide more reliable domestic news than local sources.

RFE/RL says that its journalists and freelancers often risk their lives to broadcast information, and their safety has always been a major issue, with reporters frequently threatened and persecuted.[65] RFE/RL also faces a number of central security concerns including cyberterrorist attacks[66] and general terrorist threats.[67] After the September 11, 2001 terrorist attacks on the World Trade Center in New York, American and Czech authorities agreed to move RFE/RL’s Prague headquarters away from the city center in order to make it less vulnerable to terrorist attack.[68] On February 19, 2009, RFE/RL began broadcasting from its modern new headquarters east of the city center.[69]

1994–2008, RFE/RL used the former Federal Parliament building of the abolished Czechoslovakia in Prague New Town. For many years past 2001, security concrete barriers reduced capacity of the most frequented roads in Prague center.
1994–2008, RFE/RL used the former Federal Parliament building of the abolished Czechoslovakia in Prague New Town. For many years past 2001, security concrete barriers reduced capacity of the most frequented roads in Prague center.

RFE/RL says that it continues to struggle with authoritarian regimes for permission to broadcast freely within their countries. On January 1, 2009, Azerbaijan imposed a ban on all foreign media in the country, including RFE/RL.[70] Kyrgyzstan suspended broadcasts of Radio Azattyk, RFE/RL’s Kyrgyz language service, requesting that the government be able to pre-approve its programming. Other states such as Belarus, Iran, Turkmenistan, Tajikistan, and Uzbekistan prohibit re-broadcasting to local stations, making programming difficult for average listeners to access.

In 2008 Afghan president Hamid Karzai urged his government to provide assistance to a rape victim after listening to her story on Radio Azadi, RFE/RL’s Afghan service.[71] According to REF/RL in 2009, Radio Azadi was the most popular radio station in Afghanistan, and Afghan listeners mailed hundreds of hand-written letters to the station each month.[72]

In September 2009 RFE/RL announced that it would begin new Pashto-language broadcasting to the Afghanistan-Pakistan border region.[73]

The following month RFE/RL introduced a daily, one-hour Russian-language, US backed propaganda outlet, broadcasting to the breakaway regions of South Ossetia and Abkhazia. The program, called Ekho Kavkaza (Echo of the Caucasus), focused on local and international ‘news and current affairs, organized in coordination with RFE/RL’s Georgian Service.[74]

On January 15, 2010, RFE/RL began broadcasting to the Pashtun tribal areas of Pakistan in Pashto. The service, known as Radio Mashaal, was created in an attempt to counter the growing number of “pirate” Islamic extremist radio stations broadcasting in the border region between Pakistan and Afghanistan. These pirate stations broadcast pro-Taliban messages as well as fatwas (religious edicts) by radical, pro-Taliban clerics.[citation needed]

A reporter for RFE/RL's Afghan Service interviews a citizen in Helmand, Afghanistan
A reporter for RFE/RL’s Afghan Service interviews a citizen in Helmand, Afghanistan

Radio Mashaal says that it broadcasts local and international news with in-depth reports on terrorism, politics, women’s issues, and health care (with an emphasis on preventive medicine). The station broadcasts roundtable discussions and interviews with tribal leaders and local policymakers, in addition to regular call-in programs.[75]

Comparison

continue reading source:
https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Free_Europe/Radio_Liberty


 

 


Remember, politics is a contact sport, like hockey, so please feel free to add quick contributions, observations and relevant information as a comment below!

Contact us if you would like to contribute to our collaborative efforts or would like to share/submit articles, data or additional content, feel free to add feedback, additional info, alternative contact details, related links, articles, anonymous submission, etc. as a comment below, via web-form, through social media outlets or email us directly and confidentially at: dumpharper [at] live [dot] ca


This site may contain copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the copyright owner. We are making such material available in an effort to advance understanding of environmental, political, human rights, economic, democracy, scientific, and social justice issues, etc. and intend its use to be for education and instructional purposes only. Therefore, we believe this constitutes a ‘fair use’ of any such copyrighted material as provided for in section 107 of the US Copyright Law. In accordance with Title 17 U.S.C. Section 107, the material on this site is distributed without profit to those who have expressed a prior interest in receiving the included information for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted material from this site for purposes of your own that go beyond “fair use,” you must obtain permission from the copyright owner.

ShareAlike Statement: https://dumpharper.wordpress.com/sharealike/

Advertisements

One thought on “#PnPCBC vs #CBC Propaganda Challenge: #Harper vs #cdnpoli vs #Ukraine vs #Russia vs #NATO”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s